Europines mokymosi rezultatais grindžiamų trumpųjų kvalifikacijų aprašymų rengimo ir formulavimo gaires (toliau – gairės) Europos Sąjungos lygmeniu parengė ekspertų grupė, kurios veiklą koordinavo Europos Komisija, o techninę ir konceptualiąją pagalbą suteikė Europos profesinio mokymo plėtros centras (CEDEFOP). Ekspertų grupė konsultavosi su nacionaliniais ekspertais ir suinteresuotosiomis šalimis.
Gairės yra išskirtos į dvi pagrindines A ir B dalis. A dalyje koncentruojamasi į formaliuosius aprašymų aspektus (tokius kaip ilgis ir formatas). B dalyje daugiausia dėmesio skiriama aprašymo turinio aspektams, pateikiamos rekomendacijos, į ką atsižvelgti rengiant aprašymą, bei pasiūlymai dėl sakinių sintaksinės struktūros.
Gairių tikslas – pateikti bendruosius principus, o kartu su jais – ir nuoseklią struktūrą bei požiūrį rengiant trumpuosius ir apibendrintus mokymosi rezultatais grindžiamus kvalifikacijų aprašymus, skirtus skelbti kvalifikacijų duomenų bazėse ir (arba) registruose, prijungtuose prie „Europass“.
Šios gairės naudingos administratoriams, švietimo ir mokymo paslaugų teikėjams, kvalifikacijas suteikiančioms įstaigoms ir (arba) ekspertams, atsakingiems už kvalifikacijų nustatymą ir aprašymą visais lygmenimis viešajame ir privačiame sektoriuose, rengiant trumpuosius kvalifikacijų aprašymus.
Nors gairės skirtos NKS / EKS kvalifikacijų mokymosi rezultatų trumpiesiems aprašymams rengti, jos gali būti taikomos ir bet kurioms kvalifikacijoms, pažymėjimams bei diplomams, taip pat kvalifikacijų dalims ar vienetams, aprašyti. Jomis gali būti naudojamasi rengiant tiek kvalifikacijų aprašymus, kuriuose nurodyti NKS / EKS lygiai, tiek kvalifikacijų aprašymus be jų.
Leidinys lietuvių kalba
EQF-Europass project group. (2024). Europinės mokymosi rezultatais grindžiamų trumpųjų kvalifikacijų aprašymų rengimo ir formulavimo gairės.
Leidinys iš anglų kalbos išverstas ir publikuotas įgyvendinant ReferNet veiklos programą 2024 m., sutarties Nr. 2024-CED.1880/GP/DVQ/ReferNet_FPA/001/23
Leidinys anglų kalba
EQF-Europass project group. (2024). European guidelines for the development and writing of short, learning-outcomes-based descriptions of qualifications. Publications Office of the European Union. Cedefop working paper series, 21.