Išverstas į lietuvių kalbą leidinys „Mikrokredencialų atsiradimo profesinio mokymo sistemoje tyrimas“

Šiame dokumente, remiantis literatūros apžvalga ir keturiais tikėtinais scenarijais, aprašoma bendra mikrokredencialų situacija, bandant atspindėti šios dabartiniu metu besiformuojančios įvairialypės, bet dinamiškos ekosistemos būklę.

Norint mikrokredencialus matyti platesniame visuomeniniame kontekste, nepamirštant besimokančiojo perspektyvos, šiame dokumente pasirinkta paralelinė strategija (metodas). Jis apima konkrečių atvejų analizę bei atidų mokymosi rezultatų nagrinėjimą. Tai įgyvendinama tokiu būdu:
1. dokumente pristatomas kontekstas, kuriame buvo sukurti nagrinėjami mikrokredencialai;
2. daugiausia dėmesio skiriama mokymosi rezultatų ir (kai įmanoma) vertinimo aprašymams, siekiant surinkti duomenis apie įgūdžių ir kompetencijų bei žinių, kuriems skirti mikrokredencialai, klasifikacijas;
3. analizuojamos socialinės pasekmės besimokančiam asmeniui;
4. remiantis surinkta informacija, atvejis priskiriamas vienam iš keturių scenarijų, parengtų siekiant konkretizuoti mikrokredencialų naudojimo atvejus, remiantis CEDEFOP (2010) tyrimu „Kvalifikacijų pokyčiai Europoje“ (angl. Changing Qualifications in Europe), kuris yra svarbus informacijos apie kvalifikacijų sistemų plėtros Europoje scenarijus šaltinis.

Leidinyje teigiama, kad mikrokredencialai nėra naujas reiškinys. Mažesnės apimties mokymosi programos ir trumpi kursai, kuriuos baigus išduodami įvairių rūšių sertifikatai, jau egzistuoja daugelyje švietimo sektorių. Keičiasi keli konkretūs ir labai svarbūs aspektai, tokie kaip jų vaidmuo, vertė ir reikšmė darbo rinkoje, taip pat asmeninė, edukacinė ir visuomeninė nauda, kurią jie teikia.

Tikimasi, kad šis leidinys turėtų padėti paskatinti diskusijas apie mikrokredencialų ypatumus, stipriąsias bei silpnąsias puses ir numatyti, kokios paramos reikia, kad būtų galima naudotis mikrokredencialų privalumais.

Leidinys lietuvių kalba
Pouliou, A. (2024). Mikrokredencialų atsiradimo profesinio mokymo sistemoje tyrimas.
Leidinys iš anglų kalbos išverstas ir publikuotas įgyvendinant ReferNet veiklos programą 2024 m., sutarties Nr. 2024-CED.1880/GP/DVQ/ReferNet_FPA/001/23

Leidinys anglų kalba
Pouliou, A. (2024). Exploring the emergence of microcredentials in vocational education and training (VET). Publications Office of the European Union. Cedefop working paper, 22.

Comments are closed